czwartek, 4 lipca 2019

WŁÓCZKA Z RECYKLINGU

A co wy na to by wspomóc trochę matkę ziemię i zamiast kupować nową włóczkę samemu ją odzyskać ze starego nienoszonego swetra lub swetra kupionego w second handzie. Ja postanowiłam spróbować i ta idea mi się bardzo podoba:
  • po spruciu starego nienoszonego lub niemodnego już swetra otrzymuje sporą ilość odświeżonej włóczki, którą mogę wykorzystać na mój własny projekt. Oczywiście zawsze z takiej włóczki możecie też zrobić sweter według wzoru jeżeli tylko będzie się zgadzać z próbką w opisie danego wzoru.
  • nie wydaje dodatkowych pieniędzy na nową włóczkę;
  • oszczędzam środowisko zgodnie z zasadami "zero waste";
  • i mogę cieszyć się nowym własnym projektem :)

kłębki po spruciu niepotrzebnego swetra

nawijanie na stołku włóczki, konieczne do wyprostowania i wyprania

nawinięte zwoje z włóczką jeszcze przed praniem

 Moja włóczka już gotowa czeka na dzierganie, fakt że ta o przepięknym błękitnym odcieniu jest dość cienka, ale za to można z niej coś ażurowego stworzyć. Oczywiście zaprezentuje wam niedługo moje dokonania.

2 komentarze:

  1. Robię tak od wielu lat. Wybieram tylko swetry z włókien naturalnych (lub z niewielką domieszką sztucznych). Przed przystąpieniem do pracy nitka jest prana i zarazem prostowana. Aby uzyskać odpowiednią grubość dzianiny przerabiam zwykle dwie bądź trzy nitki. Pozdrawiam - Teresa

    OdpowiedzUsuń
  2. Super. Będę informować co udało mi się zrobić z tej włóczki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń